Ψηφιακή αγορά, η αρχή της αποκέντρωσης

    Από την ψηφιοποίηση των φυσικών καταστημάτων στην σύσταση επιχειρήσεων με αποκλειστική έδρα τους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

    Τώρα πια όλα είναι εύκολα. Έχεις την επιθυμία, googlάρεις, παραγγέλνεις και σε -το πολύ- 48 ώρες έχεις λάβει το προϊόν που θέλησες –παρακολουθώντας επίσης το κάθε του βήμα στην διαδρομή του μέχρι την πόρτα σου.

    Ο νέος τρόπος ζωής ο οποίος έδωσε ισχυρά το στίγμα του στο έτος που πέρασε, ενίσχυσε και μια νέα μορφή οικονομίας στην αγορά. Την ψηφιακή επιχειρηματικότητα.

    Μικρές οικοτεχνίες, ψηφιακές επιχειρήσεις με λειτουργίες εντός οικίας, χώροι συνεργασίας (coworking spaces), ιδέες που έγιναν πραγματικότητα, πήραν την θέση τους να αποδείξουν στην αγορά ότι πια έχουν το πάνω χέρι και καλοβλέπουν την κορυφή με θετικούς οιωνούς.

    Χαρακτηριστικό δείγμα μπορεί να είναι μια μικρή αστική οικοτεχνία κατασκευής χειροποίητων κοσμημάτων –κάπου σε ένα χωριό των Ιωαννίνων- με έδρα το παιδικό δωμάτιο της ιδιοκτήτριας της ή μια μικρή επιχείρηση κατασκευής λουκουμιών –λίγο έξω από την Μονεμβασιά- με χώρο δραστηριότητας την μικρή ανακαινισμένη αποθήκη στο σπίτι της γιαγιάς.

    Αυτές οι μικρές –άυλες- επιχειρήσεις διατηρούν ένα σημαντικό κομμάτι στην ελληνική οικονομία το οποίο συνεχώς αυξάνεται και τοποθετείται σε ολόκληρη την επικράτεια, ένα δείγμα σποράς που σύντομα τα φυντάνια της θα διαθέτουν γερή ρίζα.

    Η βιωσιμότητα του εγχειρήματος της διατήρησης ψηφιακού καταστήματος, δείχνει θετικά δεδομένα –με μολύβι και χαρτί- καθώς αφαιρεθέντων των παγίων, ως μικρό έξοδο μπορεί να χρεωθεί μια χορηγούμενη διαφήμιση στο facebook ή στο instragram η οποία αποδεδειγμένα θα φέρει πελάτες στο πιάτο!

    Αυτές λοιπόν οι ιδέες πήραν την θέση τους στον ψηφιακό κόσμο της μικρής οθόνης του υπολογιστή και απαρνήθηκαν την φυσική θέση σε κάποιο ολίγων τετραγωνικών ενοικιασμένο χώρο. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι η ψηφιακή επικοινωνία παρέχει εξατομικευμένη διαχείριση στην προσωπική εξυπηρέτηση με τον πελάτη.

    Η ανάπτυξη αυτών των μικρών επιχειρήσεων στην επικράτεια δείχνει το πράσινο σήμα και φέρνει τον αέρα της αλλαγής, της εξωστρέφειας και της δημιουργικότητας στην ελληνική περιφέρεια.

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το «Βελτιωμένο Πρόγραμμα Δεύτερης Επιχειρηματικής Ευκαιρίας για ανέργους με έμφαση στην ψηφιακή οικονομία» του ΟΑΕΔ, όπου έχει εγκρίνει ευέλικτους όρους για νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες ακόμη και συστέγασης σε θερμοκοιτίδες (business incubators) (!), όπως επίσης και ο «Περιφερειακός Κόμβος Ψηφιακής Καινοτομίας» στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

    Οι μικρές ελληνικές επιχειρήσεις αλλάζουν την αγορά, διαμορφώνουν το νέο επιχειρηματικό χάρτη θέτοντας την «ψηφιακή βιτρίνα» ως το ιδανικό εργαλείο και το χωριό ως ιδανικό τόπο εργασίας.

    • Κατηγορία :
    • Συντάκτης: Σπύρος Ιωάννου
    • Ημερομηνία: Απρίλιος 2021